07 Media

Den nye medievirkeligheten – hvordan ser den ut?

- Hva skal til for å skape effekt i møte med forbruker i 2015?
- Hvordan utvikle et mediehus i endring?
- Hvordan skape gode løsninger for Content Marketing?

Onsdag 22. april 2015
Felix konferansesenter, Bryggetorget 3, Aker Brygge

 

PROGRAM

11.30–12.00

Velkommen til Felix Konferansesenter

Fremmøte og servering av enkel lunsj.

 

12.00–12.15

Innledning

Håvard Grjotheim, konsernsjef i 07 Media

 

12.15–13.00

Hva kjennetegner den nye medievirkeligheten?

  • Hvor går pengestrømmene fra annonsørene?
  • Hvilke endringer står vi overfor i årene som kommer?
  • Hva skal til for å skape effekt i møte med forbruker i 2015?

Ruben Søgaard, administrerende direktør i MediaCom

 

13.00–13.45

Hvordan utvikle et mediehus i endring?

  • Hvordan posisjonerer et av Sveriges ledende forlagshus seg for fremtiden?
  • Hvordan utvikle forretningsmodeller som skaper vekst i et marked under press?
  • Hvordan ser bokens fremtid ut?

Otto Sjöberg, administrerende direktør i Norstedts forlagsgrupp

 

13.45–14.00

Pause – kaffe og enkel servering.

 

14.00–14.45

Content Marketing – hva, hvorfor og hvordan?

  • Content Marketing – hva dekker begrepet og hvorfor er det blitt så viktig?
  • Er det her markedsbudsjettene vil bli brukt fremover?
  • Hvordan skape gode løsninger for Content Marketing?
  • Hvilke konsekvenser kan Content Marketing få for de tradisjonelle utgiverne av innhold?

Arild Bjørn-Larsen, direktør for markedsføring og forretningsutvikling på Westerdals

 

14.45–15.00

Avslutning Oppsummering, betraktninger og diskusjon.

Håvard Grjotheim, konsernsjef i 07 Media

 

OM FOREDRAGSHOLDERNE

Ruben Søgaard

Ruben Søgaard er administrerende direktør i MediaCom, et av de ledende mediebyråene i Norge med kunder som TINE, Nortura, Møller Gruppen, IKEA, H&M og Byggmakker. Han har også erfaring som digital direktør i MediaCom, kundedirektør og partner i Apt og konsulent i Leo Burnett Interaktiv. Søgaard har utdannelse fra Norges Markedshøyskole og Universitetet i Oslo. Han har betydelig erfaring og kompetanse innenfor digital strategi og markedsføring, valg av kanaler til mediekjøp og eCommerce.

Otto Sjöberg

Otto Sjöberg er administrerende direktør i et av Sveriges ledende forlag, Norstedts forlagsgrupp AB. Han var tidligere sjefredaktør i Expressen, sjefredaktør i TV4 Interaktiv og har hatt ledende stillinger i Aftonbladet og Svenska Dagbladet. Sjöberg er også CEO i og grunnlegger av Media(r)evolution og konsulent for WAN-Ifra med digitale plattformer og forretningsutvikling som arbeidsområde. Han har mer enn 30 års erfaring fra større medieselskaper I Sverige.

Arild Bjørn-Larsen

Arild Bjørn-Larsen har lang erfaring som markedsdirektør for selskaper som Apple, NetCom og Norligruppen. I tillegg har han vært ansvarlig for å etablere og lede digitale byråer for McCann og Geelmuyden Kiese. De siste 5 årene har Bjørn-Larsen vært markedsdirektør for Making Waves. Bjørn-Larsen er nå direktør for marked og forretningsutvikling på høyskolen Westerdals Oslo ACT. Han er en typisk fagentusiast og er ansvarlig for en rekke nettverksinitiativ knyttet til fagområdene kommunikasjon og informasjonsteknologi.

Håvard Grjotheim

Håvard Grjotheim er konsernsjef i 07 Media. Grjotheim har en master fra Universitetet i Oslo og har arbeidet i grafisk og tilgrensende bransjer siden 1987. Han har tidligere vært leder for noen av de største grafiske virksomheter og mediehus i Norden, blant annet som konsernsjef i Elanders AB i Sverige. Grjotheim har betydelig internasjonal erfaring innen området print og publisering. Han har fra 2007-2014 vært President i INTERGRAF, moderorganisasjonen til den grafiske bransje i Europa. I tillegg er han en hyppig brukt foredragsholder innenfor mediesektoren i en rekke land.

min_kollega