Gratis frokostseminar

VIKTIG MELDING! 

Dette seminaret er nå dessverre helt fulltegnet!
Dersom du ønsker å stå på en venteliste for mulig deltakelse, kan du sende en e-post til seminar@07.no.

Vi gir interesserte på venteliste beskjed to dager før seminaret dersom vi får avmeldinger som gjør det forsvarlig å ta inn flere deltakere på dette seminaret.

«Google, The Big Five og den digitale revolusjonen» 

 Hva betyr Apple, Microsoft, Google, Amazon og Facebook for vår hverdag?
 Hvordan skal vi som forbrukere forholde oss til deres produkter og tjenester?
 Hva betyr deres markedsmakt for privatpersoner og for bedrifter?

Tid: Onsdag 24. september 2014, kl. 08.30-10.00
Sted: Hotel Bristol, Kristian IV’s gt. 7, Oslo

Påmelding innen fredag 19. september.

PROGRAM 

08.30–09.00: Velkommen til Hotel Bristol
Fremmøte og servering av enkel frokost

09.00–09.10: Innledning
Velkommen og innledning
Håvard Grjotheim, konsernsjef i 07 Media

Et kort musikalsk intermesso
Student ved Norges musikkhøgskole

09.10–10.00: Google, The Big Five og den digitale revolusjonen 
Dette er et seminar om verdens viktigste og mest kraftfulle Internettfenomen – Google.
Det handler også om hvordan Google sammen med Apple, Microsoft, Amazon og Facebook
utgjør en stadig større del av vårt liv. Hva betyr disse multinasjonale selskapene for vår hverdag?

Hvorfor ser mange store aktører, blant annet i mediebransjen, på Google som en trussel?
Hva skjer når Google nå revolusjonerer verden også utenfor Internett?

Hvordan oppfører vi oss egentlig i sosiale medier? Hvor står personvernet oppe i alt dette?
Hvordan skal vi forstå den digitale revolusjonen vi lever i?
Andreas Ekström, kulturjournalist, forfatter og foredragsholder 

Om foredragsholder
Andreas Ekström er kulturjournalist på Sydsvenska Dagbladet i Malmö, Sverige. Han har skrevet seks bøker, blant annet den kritikerroste boken «Google-koden». Ekström har gjort i overkant av to hundre foredrag, forfatterbesøk og seminarer om den digitale revolusjonen. Han er en høyt respektert foredragsholder og reiser spørsmål som får publikum til å revurdere sin brukeratferd på nett.