07 Media

Gratis seminar: Den nye medievirkeligheten – hvordan ser den ut?

- Hva skal til for å skape effekt i møte med forbruker i 2015?
- Hvordan utvikle et mediehus i endring?
- Hvordan skape gode løsninger for Content Marketing?

Tid: Onsdag 22. april 2015, kl. 11.30-15.00
Sted: Felix konferansesenter, Bryggetorget 3, Aker Brygge

Program:

11.30-12.00: Velkommen til Felix Konferansesenter
Fremmøte og servering av lunsj.

12.00-12.15: Innledning
Håvard Grjotheim, konsernsjef i 07 Media

12.15-13.00: Hva kjennetegner den nye medievirkeligheten? 
- Hvor går pengestrømmene fra annonsørene? 
- Hvilke endringer står vi overfor i årene som kommer?
- Hva skal til for å skape effekt i møte med forbruker i 2015?
Ruben Søgaard, administrerende direktør i MediaCom

13.00-13.45: Hvordan utvikle et mediehus i endring?
- Hvordan posisjonerer et av Sveriges ledende forlagshus seg for fremtiden?
- Hvordan utvikle forretningsmodeller som skaper vekst i et marked under press?
- Hvordan ser bokens fremtid ut?
Otto Sjöberg, administrerende direktør i Norstedts forlagsgrupp

13.45-14.00: Pause - kaffe og enkel servering.

14.00-14.45: Content Marketing – hva, hvorfor og hvordan? 
- Content Marketing – hva dekker begrepet og hvorfor er det blitt så viktig?
- Er det her markedsbudsjettene vil bli brukt fremover?
- Hvordan skape gode løsninger for Content Marketing?
- Hvilke konsekvenser kan Content Marketing få for de tradisjonelle utgiverne av innhold?
Arild Bjørn-Larsen, direktør for markedsføring og forretningsutvikling på Westerdals

14.30-15.00: Avslutning
Oppsummering, betraktninger og diskusjon.
Håvard Grjotheim, konsernsjef i 07 Media

Om foredragsholderne

Ruben Søgaard
Ruben Søgaard er administrerende direktør i MediaCom, et av de ledende mediebyråene i Norge med kunder som TINE, Nortura, Møller Gruppen, IKEA, H&M og Byggmakker. Han har også erfaring som digital direktør i MediaCom, kundedirektør og partner i Apt og konsulent i Leo Burnett Interaktiv.

Søgaard har utdannelse fra Norges Markedshøyskole og Universitetet i Oslo. Han har betydelig erfaring og kompetanse innenfor digital strategi og markedsføring, valg av kanaler til mediekjøp og eCommerce. 

Otto Sjöberg
Otto Sjöberg er administrerende direktør i et av Sveriges ledende forlag, Norstedts forlagsgrupp AB. Han var tidligere sjefredaktør i Expressen, sjefredaktør i TV4 Interaktiv og har hatt ledende stillinger i Aftonbladet og Svenska Dagbladet.

Sjöberg er også CEO i og grunnlegger av Media(r)evolution og konsulent for WAN-Ifra med digitale plattformer og forretningsutvikling som arbeidsområde. Han har mer enn 30 års erfaring fra større medieselskaper I Sverige. 

Arild Bjørn-Larsen
Arild Bjørn-Larsen har lang erfaring som markedsdirektør for selskaper som Apple, NetCom og Norligruppen. I tillegg
har han vært ansvarlig for å etablere og lede digitale byråer for McCann og Geelmuyden Kiese. De siste 5 årene har
Bjørn-Larsen vært markedsdirektør for Making Waves.

Bjørn-Larsen er nå direktør for marked og forretningsutvikling på høyskolen Westerdals Oslo ACT. Han er en typisk fagentusiast og er ansvarlig for en rekke nettverksinitiativ knyttet til fagområdene kommunikasjon og informasjonsteknologi. 

Håvard Grjotheim
Håvard Grjotheim er konsernsjef i 07 Media. Grjotheim har en master fra Universitetet i Oslo og har arbeidet i grafisk og tilgrensende bransjer siden 1987. Han har tidligere vært leder for noen av de største grafiske virksomheter og mediehus
i Norden, blant annet som konsernsjef i Elanders AB i Sverige.

Grjotheim har betydelig internasjonal erfaring innen området print og publisering. Han har fra 2007-2014 vært President
i INTERGRAF, moderorganisasjonen til den grafiske bransje i Europa. I tillegg er han en hyppig brukt foredragsholder innenfor mediesektoren i en rekke land. 

Seminar med 07 Media den 22. april 2015

Alle felter er påkrevde